Etický kodex


Náš etický kodex


Agentské obchodní klientské místo (AOKM) generálního reprezentanta Martina Cvacha

Agentské obchodní klientské místo ČSOB Pojišťovny (dále jen AOKM), generální reprezentant Martin Cvach, ve snaze o zvyšování úrovně služeb v pojišťovnictví a nastavení jasných pravidel profesního chování a obsluhy klientů ČSOB Pojišťovny, vypracoval tento Etický kodex pracovníků AOKM O.Nedbala 332/18, České Budějovice.mcvach etický kodex

Etický kodex AOKM vychází z Kodexu etiky v pojišťovnictví České asociace pojišťoven, z vydaných směrnic, pokynů a nařízení ČSOB Pojišťovny a z platných právních ustanovení a norem. Vytváří etické mantinely chování a  jednání pracovníků AOKM ve vztahu ke klientům ČSOB Pojišťovny a skupiny ČSOB.

 

Zásady chování pracovníků AOKM

  • důstojně reprezentují AOKM a ČSOB Pojišťovnu
  • pracovníci AOKM se při své činnosti řídí všemi vydanými a platnými předpisy, pokyny, metodikami ČSOB pojišťovny a obecnými zákonnými normami a dodržují obchodní zvyklosti v souladu s dobrými mravy
  • obchodní jednání vedou v souladu s obchodními zájmy účastníků bez jakékoli předpojatosti či zvýhodňování
  • nedávají přednost svým zájmům před zájmy klienta
  • kladou zvláštní důraz na následnou péči a servis klientům AOKM
  • jsou povinni svoji činnost vykonávat s odbornou péčí, chránit zájmy spotřebitele, zejména nesmí klientům uvádět nepravdivé, nedoložené, neúplné, nepřesné, nejasné nebo dvojsmyslné údaje a informace nebo zamlčet údaje o charakteru a vlastnostech poskytovaných služeb, nesmí klientovi poskytovat neoprávněné výhody finanční, materiální či nemateriální povahy
  • nesjednávají pojištění s klienty, kteří projevují spekulativní záměry
  • zachovávají mlčenlivost o všech skutečnostech, týkajících se pojištění právnických i fyzických osob, které se dozvěděli v rámci své činnosti, mlčenlivost zachovávají i po skončení své činnosti v pojišťovně nebo pro pojišťovnu
  • vyvarují se používání nepravdivých, zkreslených či pomlouvačných výroků o konkurenčních společnostech
  • jsou vzory chování pro ostatní spolupracovníky a veřejnost
  • v rámci firemní strategie společnosti soustavně pečují o své vzdělávání a zvyšování svých profesních znalostí, v rámci své kvalifikace mají neustále přehled o pojistných produktech a procesech
  • uplatňují zdvořilý, korektní a nestranný přístup ke všem klientům ČSOB Pojišťovny, zároveň však upozorní klienta na omezenou správu jeho pojistného produktu v případě, že se jedná o klienta jiné distribuční sítě
  • vždy jednají v souladu s pravidly společnosti a jejich vzájemná spolupráce je vedena odpovědností k rozvoji AOKM a ČSOB Pojišťovny
  • případné spory mezi ostatními kolegy nebo distribučními sítěmi řeší linií přímého nadřízeného

 

Schválil:  Martin Cvach - generální reprezentant                          V Č.Budějovicích dne 1.1.2014